Enciclopediae

joi, 13 iunie 2013

« Fără titlu » - Alexandru Andrieș



Eu n-am dosar de cadre roșu,
Nu am la uşă scutieri,
La Moscova nu dau telefoane,
Nu am prieteni mineri...
Maşină neagră n-am la scară,
N-am dat rapoarte la Congres,
N-am trandafiri la butonieră
Şi nici n-am fost reales,
Nu ştiu să spun nimic tot timpul
În şapte feluri, zâmbitor,
Nu ştiu să ocolesc răspunsuri
Cu ochii ţintă în covor,
Nu ştiu să mint în stil sovietic,
Părinţii mei mi-au zis să nu,
Şi-s fericit cum nu se poate
Că n-am nimic,
Nimic din ce ai tu !

Eu n-am colegi la puşcărie,
Nu am prieteni împuşcaţi,
Vecinul meu de peste stradă
Nu are-n ziduri mii de watti...
N-am printre pozele de-acasă
Persoane care-au apărut prin cărţi,
N-am creier şlefuit cu grijă
În alte limbi, pe alte hărţi,
Eu n-am palat în loc de casă,
Caricaturi nu mi se fac,
Nu spune nimeni despre mine
Nici că sunt sfânt, nici că sunt drac...
Eu n-am dantură nouă-n gură
S-ascundă vechea limbă, nu,
Şi-s fericit cum nu se poate
Că n-am nimic,
Nimic din ce ai tu !

Eu am în schimb impozit mare,
La bloc, pe scară, şobolani,
Am grij
a zilei de mâine
Şi niciodată n-am bani,
Am prins, copil, oraşul Stalin
Şi frig, şi ploaie, şi minciuni,
Nu pot să râd voios, ca tine,
Nu pot să cred în minuni.
Eu sunt şomerul tău de mâine
Şi azi e ultima mea zi,
N-am nici platformă şi nici sediu
Dar am dreptate, şi tu ştii.
Şi am şi-un vis, noapte de noapte:
Dau drumul la televizor,
Te văd pe tine-n dungi alb-negru
Şi gardienii - îi văd color !



0 comentarii:

Trimiteți un comentariu