Enciclopediae

marți, 10 septembrie 2013

Secrete arzătoare (VIII)

Elizabeth Bathory 
 Mintea Didinei e aproape de nepătruns. Personalitatea sa duală şi viaţa dublă pe care o duce o fac impenetrabilă. În lumea ei totul are alte dimensiuni, alte valenţe şi alte coordonate relaţionale. Lăsându-i deoparte complexele, frustrările şi obsesiile, să privim puţin acest mod de gândire pervertit de sexualitatea fără limite, dar şi de un anume tip de escrocherie, cea pe care ea şi complicii săi o practică activ şi cotidian. În lumea ei, vinovăţia nu există, aşa că nu şi-o asumă niciodată. Ceea ce recunoaşte ca vina, va fi mereu ceva oricum insignifiant, mult exagerat ca gravitate, tocmai pentru a-şi contura un profil de persoană morală şi cu principii solide; doar accidental ar putea greşi, ieşind din tiparul minciunilor înlănţuite pentru a recunoaşte încălcarea gravă a pricipiilor în numele cărora a fost educată, dar şi în această situaţie ipotetică, se va "corecta" şi va enunţa o "vină" pentru care nimeni n-ar putea-o judeca.

Cu personalitatea reclădită pe minciună şi înşelătoria cea mai abjectă, Didina a făcut din neadevăr un eşafodaj imposibil de clintit. În stilul clasic al manipulatorilor bazali, ea va amesteca noianul de minciuni cu fărâme de adevăr, în aşa fel încât toate invenţiile ei să capete putere de real. Îşi va argumenta spusele doar atunci când explicaţia respectivă este necesară fundamentării unei minciuni esenţiale drept realitate demonstrată. Fireşte, ea nu va argumenta nimic punctual, ci va aduce în sprijinul său un element colateral problemei în discuţie, dar nu complet rupt de ea. Oricât ar fi minciuna de abjectă sau de absurdă, Didina nu va putea niciodată să iasă din ea pentru că acesta este tiparul mental după care funcţionează ea cotidian; o va susţine cu încăpăţânare până în pânzele albe.

Niciodată nu va recunoaşte, nici măcar faţă de complicii săi, că e incapabilă de sentimente fireşti şi că singura ei plăcere este umilinţa sexuală şi pornografia aplicată imaginată de vremelnicii săi parteneri de plăceri carnale. Copilul şi-l iubeşte cu răceală, fără să simtă grija firească faţă de el, ceea ce îi şi permite să-l plimbe de colo până colo pentru ca ea să aibă toată libertatea de a se oferi oricăror bărbaţi ar putea să-şi aducă o contribuţie, fie ea şi insignifiantă, la echilibrul sau financiar deloc precar. Copilul va creşte şi fără grija ei, el fiind important nu doar pentru pensia alimentară substanţială ataşată lui după divorţ, ci şi pentru imaginea pe care ea şi-o poate face în plan social, aceea de mamă iubitoare şi grijulie. Va epata şi cu ajutorul copilului şi astfel va câştiga încă un pic de prestigiu social pentru viaţa sa vizibilă. În cealaltă viaţă a sa, vor rămâne de bază promiscuitatea, perversiunile şi obsesiile, eventual pornografice, vânzarea trupului pentru te miri ce, înşelătoria şi escrocheria cu conotaţii afective şi sexuale.

Didina va rămâne netulburată chiar şi atunci când va spune minciuni contradictorii, uitând minciună iniţială, iar asta fără nici un efort. În completa sa lipsă de trăiri, jena minciunii devoalate nu există, tot aşa cum nici alte principii fundamentale nu mai există la ea. Acum, Didina a încetat să mai acţioneze după norme morale sau după principii. Viaţa pe care şi-a ales-o e prea "frumoasă" şi palpitantă pentru a renunţa la ea doar pentru nişte idei ce nu-i mai sunt deloc limpezi. Încă din adolescenţă ea îşi făcuse un "nume" în oraşul de baştină, dar aceasta s-a dovedit o problemă surmontabilă prin căsătorie şi prin plecarea în Capitală; cine o ştia acolo? După un interludiu marital, Didina şi-a reluat viaţa cu care era învăţată, viaţa pe care şi azi o trăieşte la maxim, cu toate umilinţele şi "excentricităţile" sexuale care o domină. Faptul că apare pe internet în posturi pornografice, deloc obişnuite unei femei aşa cum vrea să pară, o mai tulbură uneori, dar pasager, şi repede se orientează mental spre ceea ce e în actualitate: manipularea celor pe care îi satisface şi care o fac să se simtă femeie; perversă, dar femeie.

Nici bărbaţii care şi-o trec prin aşternut nu văd în ea o femeie, ci mai repede o fiinţă pe care o pot domina sexual, dispusă la orice bizarerie, doar pentru un modest câştig material sau doar pentru a fi acceptată într-o anumită societate. Ei au înţeles că nu e altceva decât un obiect ce le satisface fanteziile şi nimic mai mult. "Prizonieri" ai câte unei căsnicii mai mult sau mai puţin fericite, bărbaţii vor găsi în ea poarta spre "împlinirea" sexuală, chiar dacă accentele ei perverse sunt departe de ceea ce poate însemna împlinirea. Oricum, ei ştiu că femei ca Didina nu sunt multe şi nici pe toate drumurile, aşa că pentru o partidă de sex fără limite, pot accepta relaxaţi şi minciunile, dar şi înşelătoriile ei; scopul lor e clar şi bine determinat ca timp: o oră de "nebunii" din când în când şi gata! Iar pentru ora de pornografie aplicată vor fi dispuşi să suporte şi ironia ei cinică, dar nu e neapărat ca ea să se manifeste mereu, şi vulgaritatea bine mascată (în fond, chiar asta îi atrage, nu-i aşa?), dar şi satisfacerea altor clienţi, în paralel.

În lumea halucinantă a tenebrelor sexual-obsesive, protagoniştii evoluează natural, dar mereu duplicitar. Încearcă să-şi construiască o imagine cât mai naturală, dar, ca o tencuială prost aplicată, în scurt timp ea se scorojeşte, dezvăluind maladivul, impotenţa şi imaginarul tarat de prea multele complexe scăpate de sub control. Sunt nişte slugi penibile ale unor patimi ce deja le-a afectat mentalul, conştientul şi subconştientul, iar ei acum nu mai pot scăpa. Încet şi sigur, ca o lepră, senzaţiile bolnăvicioase îi rod pe interior, lăsând în urmă nişte fiinţe vegetative, nişte schelete descărnate de personalitate şi nişte vietăţi moarte, dar care încă mişca, pricolicii în care s-au transformat până în ziua de azi.



                                          - va urma -








Această producţie literară se află sub protecţia dreptului de proprietate intelectuală.
                                


Orice asemănare cu persoane sau fapte reale este întâmplătoare.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu