Prima „lemă”: Ovidiu Tender, clientul psd şi unul
dintre reprezentanţii săi în ale afacerilor suspecte a creeat „CarpatAir”, fireşte
nu fără legătură cu Carpatica (pentru cei care nu-și amintesc, este banca unde era
director comercial colonelul MAI Buzatu, fostul director general adjunct al
Direcţiei de Logistică și Inzestrare a MAI). Cum nu poţi spăla
bani şi, simultan, să faci transport aerian profitabil, iată, CarpatAir nu se
simte prea bine. Soluţia „eficientizării” companiei a venit repede: faliment şi
o altă companie care să facă zboruri ieftine, „social-democrate” şi, tot
simultan, profitabile.
A doua „lemă”: Un mare om de afaceri româno-siro-palestinian
(ca să nu bată la ochi spune că e libanez, dar să-l ascultaţi şi dacă în loc de
„p” pronunţă „b”, e sirian; dacă nu - palestinian) a venit rupt în
dos să se căpătuiască în România. Nu voi relua ce am spus deja... E vorba
despre Muhamad Murad. În urma vizitei pe care teroristul Yasser Arafat i-a făcut-o
„cârpei kaghebiste”, mulţumindu-i cu această ocazie pentru armele furnizate
nucleelor „revoluţionare” (a se citi „teroriste”) palestiniene, în România au început
să prospere brusc diverşi „valutişti” arabi, printre ei, colaboratori mai vechi
ai serviciilor secrete siriene şi ceauşiste. Încetul cu încetul, fraţii Muhamad
au devenit extrem de bogaţi şi foarte bine văzuţi pe lângă „despotul luminat”.
Iată că ultimele informaţii vorbesc despre o nouă
afacere prosperă a fraţilor „Spring Time”. După pateul „Mandy” de la „fratele”
Hayssam, ei fac acum o linie aeriană! Primul Boeing 737-300 a ajuns deja în România
şi până la sfârşitul anului sunt aşteptate încă trei aparate. Achiziţia a fost
făcută în străinătate, iar avioanele, produse începând cu 1996, sunt cele care
cândva aparţinuseră falimentarei (în 2009) companii spaniole Air Comet, desi ea a declarat doar Airbus-uri. Ce drum
au apucat avioanele de la acel faliment încoace este imposibil de ştiut, dar
ceva îmi spune că ele au trecut şi pe la CarpatAir sau TendAir, că la Fly România
nu cred să fi ajuns. Fireşte, preţul avioanelor a fost simbolic, dacă el a fost
plătit (dar asta e treaba DNA să stabilească), altfel „fratele” Muhamad nu şi-ar
permite să anunţe un preţ „sub 99 euro dus-întors”, când se ştie că la un
asemenea număr de avioane, pentru a le amortiza ai nevoie de numeroase „rotaţii”,
ceea ce doar pentru zboruri interne este imposibil; doar dacă nu vine ordin de
la partidul roşu de guvernământ de a folosi exclusiv avioanele arabului...
Ca şi în cazul celuilalt „frate Hezbollah”, Arahat, se pare că achiziţia de
avioane este maniera perfectă de a acoperi diverse tranzacţii ilegale pe care oricum nimeni
nu le anchetează, chiar dacă presa abundă de detalii.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu