Enciclopediae

joi, 13 martie 2014

Dilema zilei – „La vremuri noi, tot noi”

 Prima „lemă”: Ovidiu Tender, clientul psd şi unul dintre reprezentanţii săi în ale afacerilor suspecte a creeat „CarpatAir”, fireşte nu fără legătură cu Carpatica (pentru cei care nu-și amintesc, este banca unde era director comercial colonelul MAI Buzatu, fostul director general adjunct al Direcţiei de Logistică și Inzestrare a MAI). Cum nu poţi spăla bani şi, simultan, să faci transport aerian profitabil, iată, CarpatAir nu se simte prea bine. Soluţia „eficientizării” companiei a venit repede: faliment şi o altă companie care să facă zboruri ieftine, „social-democrate” şi, tot simultan, profitabile.
A doua „lemă”: Un mare om de afaceri româno-siro-palestinian (ca să nu bată la ochi spune că e libanez, dar să-l ascultaţi şi dacă în loc de „p” pronunţă „b”, e sirian; dacă nu - palestinian) a venit rupt în dos să se căpătuiască în România. Nu voi relua ce am spus deja... E vorba despre Muhamad Murad. În urma vizitei pe care teroristul Yasser Arafat i-a făcut-o „cârpei kaghebiste”, mulţumindu-i cu această ocazie pentru armele furnizate nucleelor „revoluţionare” (a se citi „teroriste”) palestiniene, în România au început să prospere brusc diverşi „valutişti” arabi, printre ei, colaboratori mai vechi ai serviciilor secrete siriene şi ceauşiste. Încetul cu încetul, fraţii Muhamad au devenit extrem de bogaţi şi foarte bine văzuţi pe lângă „despotul luminat”.

Iată că ultimele informaţii vorbesc despre o nouă afacere prosperă a fraţilor „Spring Time”. După pateul „Mandy” de la „fratele” Hayssam, ei fac acum o linie aeriană! Primul Boeing 737-300 a ajuns deja în România şi până la sfârşitul anului sunt aşteptate încă trei aparate. Achiziţia a fost făcută în străinătate, iar avioanele, produse începând cu 1996, sunt cele care cândva aparţinuseră falimentarei (în 2009) companii spaniole Air Comet, desi ea a declarat doar Airbus-uri. Ce drum au apucat avioanele de la acel faliment încoace este imposibil de ştiut, dar ceva îmi spune că ele au trecut şi pe la CarpatAir sau TendAir, că la Fly România nu cred să fi ajuns. Fireşte, preţul avioanelor a fost simbolic, dacă el a fost plătit (dar asta e treaba DNA să stabilească), altfel „fratele” Muhamad nu şi-ar permite să anunţe un preţ „sub 99 euro dus-întors”, când se ştie că la un asemenea număr de avioane, pentru a le amortiza ai nevoie de numeroase „rotaţii”, ceea ce doar pentru zboruri interne este imposibil; doar dacă nu vine ordin de la partidul roşu de guvernământ de a folosi exclusiv avioanele arabului... Ca şi în cazul celuilalt „frate Hezbollah”, Arahat, se pare că achiziţia de avioane este maniera perfectă de a acoperi diverse tranzacţii ilegale pe care oricum nimeni nu le anchetează, chiar dacă presa abundă de detalii.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu